lördag 28 februari 2009

Jag är sugen på att sända radio igen

När jag nu börjat länka till mina favvorocklåtar (se gadget till höger) så känner jag en otrolig längtan till att åter sända radio. Min karriär började ju en gång här på Radio AF då man hade ännu analogiska band och klippa betydde att klippa med sax. Vi började sända Radio Finnlust på finska och svenska för att visa att Finland hade mer än M A Numminen att komma med. Det blev riktigt populärt, vi spelade Pistepirkko, Hassisen kone, Melrose, Juice, Hanoi rocks och visade att man hade en grounge-sound i Finland långt innan Seattle lade vantarna på den. Killarna på Radio AF var föregångarna inför reklamradion i Sverige, Patrik Svensson, Jens Wallin och dom andra som drev igång Radio City. (Finland hade redan då reklamradio och jag gjorde inslag därifrån). Ina på rockradio började också sin karriär på Radio AF. Hon visade mig hur man klipper i inslagen.

Vad säger ni om tanten börjar sända lite Pod framöver?